Metamorfozarea femeii

Nu stiu daca ati observat calitatea reclamelor noastre si nu ma refer la calitatea produsului ci a strategiei de marketing care este gandita cu popoul. Poate ca nu ar trebui sa acord o atat de mare importanta acestor pauze dintre emisiuni sau filme dar totusi trebuie facuta o analiza deoarece ele te cam aburesc timp de mai bine de 10 minute si de ce sa nu recunosc cateodata imi place sa ma uit la reclame si cu siguranta nu sunt singura care crede acest lucru. Din pacate imi vine sa-mi dau palme cand vad cata bataie de joc se infiripa printre randurile reclamelor. Traduceri ambraburite, rastalmacite si subtitrate ce duc la pierderea esentei si la incetosarea perceptiei noastre asupra produsului respectiv.
Am propus sa deschid un amplu subiect pe baza acelor subtilitati pe care nimeni nu le observa dar cu siguranta deranjeaza la nivelul subconstientului nostru:

1)Metamorfozarea femeii: in primul rand vreau sa evidentiez conditia femeii din zilele noastre: daca in trecut a dus adevarate lupte pentru emanciparea ei in ziua de azi regasim in orice familie femei capabile de a munci, de a gandi, de a evolua pe scara profesionala si de a lucra cot la cot cu un barbat. DAR nu pot spune acest lucru despre reclamele ce nu fac decat sa denigreze imaginea reala a femei, indiferent cati munti poate muta rolul ei tot la cratita a ramas. Femeile sunt protagoniste in reclamele cu detergenti (de vase sau rufe), ele se intereseaza de scosul petelor de pe mansetele camasilor, ele stiu sa cumpere bonux la cel mai bun pret, ele stiu sa testeze PUR pe turnul de vase imbibat in grasime si a se observa bucuria din ochii lor cand sosetele micutului "barbat" sunt albe sau euforia cand este indepartat jegul de la gatul camasilor. Dar daca nu spala cand ar mai avea timp sa observe rujul de pe guler?!
Cea mai comuna reclama pe care o vad astazi se prezinta in felul urmator: fetita vine la tatal care zace intr-o stare inerta pe o canapea la o masa NEFACAND ABSOLUT NIMIC si ii arata desenul facut de ea. Barbatul observa ca in poza sunt desenati doar el si fetita...mama lipsa. Cand o intreaba: "Unde e ma-ta?" aceasta ii spune ca este ca de obicei in bucatarie si spala vase. O arata pe femeie muncind ca un catar la un calup de vase (calup ce nu se justifica avand in vedere ca sunt doar 3 persoane in casa) si dintr-o data se aprinde un beculet barbatului: ce ar fi sa-i cumpar "slugii" o masina de spalat. Nu s-a pus niciodata problema: femeie hai sa te ajut si eu.
Alta reclama vine in ajutorul femeii care pe langa profesie si turnuri de vase nespalate ii recomanda sa ia un surplus de vitamine magneb6 pentru a se calma si a duce la bun sfarsit toate atributiile care i-au revenit, fara sa fie intrebata, din partea unei societati ce abunda in misoginism. Dar sa nu uitam ca toate au in comun "dulcea golire"...nu stiu ce face barbatul, prin ce metoda elimina materia nefolosita dar e clar ca acest proces il au doar femeile. Sunt aratate ca fiind toate constipate si cum ingurciteaza o pastila "delicata" menita sa usureze tractul intestinal. Nu au in comun acelasi ruj sau aceeasi pantofi sau aceeasi mapa sau o anumita caracteristica ci doar o pastila.
Din fericire vine alta reclama ce ne spune de fapt ca ar mai avea un lucru in comun: candida. O afectiune ce DOAR femeile o au drept pentru care li se pune o banda neagra pe ochii de parca ar fi contactat "maladia" la vreun colt de strada. Candida este prezenta si la barbati, poate nu in aceeasi masura dar exista, eu una imi pun intrebarea: Lor de ce nu li se pune o banda neagra la co...e?! EEEE..acuma poate sa vina un misogin si sa spuna ca femeia este unealta diavolului si paseaza aceasta afectiune barbatilor. Asta da raspuns desi e total incorect.


Femeile nu sunt in stare sa aprecieze o masina cum ar fi un Opel Spartura. La intrebarea unui dealer imbecil care castigarea painii consta in a vinde masini si nu in a spune: "dar chiar aveti nevoie?"numai un barbatul sexos cu inceput de chelie poate replica: "NU...DAR O VREAU"!!
Femeia poate fi imaginea unei masini doar daca sta goala pe ea.
In fond asta e rolul ei: curvistina si cu tigaia in brate, plina de cunostinte despre detergenti si stiutoare de remedii anti-candida si pro-usurare.

Comentarii

  1. articolul asta este vulgar.ce s-a intamplat?nu este in firea ta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am avut parte si de critici bune si de una bucata critica rea. Niciodata nu voi putea multumii intregul public (chiar si ala putinul pe care il am) si nici nu voi incerca acest lucru. Realitatea insasi este vulgara eu doar am facut un scurt tablou descriptiv a ceea ce ni se baga pe gat la TV.

    Are o vorba Badea ce se poate aplica si in cazul meu: nu-ti place nu te uita!

    Multumesc oricum pentru comentariu am invatat ca trebuie sa incasez si reactiile negative.

    RăspundețiȘtergere
  3. Trist dar.... Din pacate mai avem si noi o parte din vina. Atata timp cat ne educam copiii in stil discriminatoriu (ex:jucarii pentru fete, jucarii pentru baieti; "nu mai plange ca o fata!") nu stiu daca avem voie sa ne mai plangem.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Notes to myself and for everyone who's bored

Past, Present, Future