La Dentist!

Am scris tot felul de maruntisuri si mai nimic deosebit despre viata mea din Olanda. Probabil ca am intrat deja intr-o rutina de adaptare. Saptamana trecuta am fost la dentist si ma gandeam: wow, asta da pas de integrare in noua societate. Sa faci lucruri pe care le faceai si in Romania. Desi este la greu raspandit turismul medical, in special cand vine vorba de stomatologie, noi am optat din punct de vedere rational, sa mergem aici la dentist. Ne-a fost recomandata o doctorita dentist, chiar aproape de zona in care locuim, facem cam 10 minute pe jos pana la cabinet. Motivele rationale sunt urmatoarele: costurile! Realitatea este ca o fi o plomba mai ieftina in Ro (cam 120 lei dadeam) dar daca pui la socoteala costurile biletelor de avion deja dai pe o plomba 400 de euro.
     Bun, sa zicem ca intamplator te afli in Romania. Si intamplator cica, te pierzi orbeste pe drum si nimeresti intr-un cabinet. Si spui...opa! Am nimerit intr-un cabinet ia sa-mi fac eu o carie. Ca trebuie sa fie una pitita pe undeva. Dar realitatea este alta. Probabil scapi mult mai ieftin dar: daca ai vreo complicatie?? Ce te faci? Iti doresti sa ai acces la medicul tau dentist oricand, nu? Ca doar el stie ce a facut acolo, nu? Si banuiesc ca aceasta complicatie se transforma incet si sigur intr-un cost foarte piperat. Si mai banuiesc, ca aceasta complicatie poate sa apara taman cand pleci din Romania.
  Daca te-ai fi tratat la inceput in Olanda ai fi tinut sub control si complicatia.
Alt motiv pentru care nu vom face turism medical: noi deja am platit la asigurarea medicala de baza, o asigurare in plus pentru dentist. Stiam ca mai devreme sau mai tarziu vom face o vizita dentistului. Si chiar asa s-a intamplat. Alex facuse un abces la o masea si de obicei te misti la dentist cand nu ai incotro (desi sunt oameni care stau si cu abcese si se imbuiba de antibiotice).Ulterior, dupa ce am testat marea cu degetul de la picior (a se intelege, dupa ce l-am avut pe Alex la inaintare) a venit si randul meu. Era de asteptat. Am 2 plombe ce pun presiune pe gingie si nu mai pot igieniza zona corespunzator.
  Cabinetul foarte ok, foarte mult spatiu doar pentru 2-3 doctori si 2 asistente. La intrare te intampina 3 tablouri mari cu.....gaini si pene! :))) Poate ca te asteptai sa zic tablouri mari cu zambete si dinti care au manute si picioruse. Dar nu! Tablouri, 3 la numar, unul langa altul, imortalizand gaini si pene din acestea. Poate are unul din doctori vreun fetis pentru gaini. Nu stiu si chiar ma tem sa intreb de unde acest decor.
  Am asteptat cumintica intr-o sala mareee si dupa vreo 20 minute (dupa ce ne-am dezmeticit toti ca voi vorbi in engleza) sunt invitata de asistenta sa imi faca 3 radiografii. Dupa aceste radiografii sunt invitata sa-mi intalnesc dentista si sa discutam cu acele radiografii in fata, despre planul meu de tratament pentru toate problemele pe care ea le va vizualiza.
    Dentista foarte bine dispusa, vorbareata, engleza vorbita fluent, mi-a zis "welcome" de vreo 3-4 ori. Mi-a spus cat de cuminte si ok a fost Alex si cat de bun prieten este JP pentru ea (JP fiind angajatorul lui Alex care ne-a recomandat-o pe tipa). Cu acele radiografii mi-a pus pe hartie toate problemele, m-a intrebat la ora actuala daca vrea sa se ocupe de anumite masele care ma dor etc etc. Si dupa un control la fata locului unde am cascat gura vreo 5 minute mi-a dat o foaie cu ce are de facut si costurile aferente. A zis ca in felul asta este cel mai corect pentru pacient sa stie de la inceput care sunt costurile astfel incat sa-si faca calculele si sa vada daca asigurarea pe anul asta imi va acoperi totul sau continuam anul viitor. Planul ma duce la un total de 782 de euro iar asigurarea mea acopera 750 de euro. Foarte probabil sa termin anul asta toate lucrarile. In afara de cateva cariute si reconstructii a unor plombe mai vechi nu am nimic de facut si nici nu s-a intrevazut vreo problema ascunsa. Doar am fost foarte surprinsa sa-mi vad o masea de minte (singura) ce nu a iesit si cica nici nu o sa mai iasa. O plomba aici costa 82 de euro iar prima consultatie 47.50 de euro. La A. pentru 3 plombe, 3 radiografii si prima consultatie am platit 400 de euro dar ne-au fost returnati in totalitate de catre OHRA (asiguratorul).
Chiar maine la ora 8 dimineata am programare pentru a incepe sa-mi lucreze.
        Am intrebat-o sfioasa:
 "I presume that you are going to use anesthetic??? :D"
"Oh, yes. Of course! I love to use anesthetic very much! We are going to use plenty of anesthetic!!" :)))

La A. treaba a fost mai complicata. Cum spuneam, a facut un abces la o maseluta ce era deja macinata  de vreme, razboi si alte cele. A fost indrumat catre un medic chirurg unde i-a scos glorios intreaga masea si pus ulterior pe antibiotic. A fost foarte multumit de servicii si de indemanarea medicului. In prezent, s-a vindecat aproape complet si se va prezenta si el la dentist pentru restul lucrarilor (tot pentru niste cariute)
    In general, cand e vorba de sanatate totdeauna am fost un pic rezervati de ce anume vom gasi sau peste cine vom da. In afara de o experienta mai putin placuta pe care am avut-o la inceput de an (adica in 2011) cu o doctorita ginecolog (ce nu eram pe aceeasi lungime de unda dpdv al comunicarii) totul a mers snur si suntem multumiti atat de medicul generalist cat si de medicul dentist. Avem o asigurare de sanatate dintre cele mai bune si am observat recent ca avem acoperari la diverse ramuri ale medicinei cum ar fi: homeopatia! Mentionez faptul ca asigurarea de sanatate aici, o platim ,din bugetul nostru, integral (nu este ca in RO) si ne duce la 360 de euro pentru amandoi.

 Cam asta a fost incursiunea noastra pe teritoriul maselutelor. Eu saptamanal fac cate  o vizita la cabinet pana la acoperirea tuturor problemelor. Sa speram ca nu voi fi indopata chiar cu atat de mult anestezic :D dar daca ar fi dupa mine as opta pentru anestezia generala si cand ma trezesc sa ma vad cu toata problemele rezolvate!

Va las in continuare cu un filmulet haios despre experienta lui MrBEAN la dentist:



    


















Comentarii

  1. Bine observat, realitatea este ca sunt intr-adevar mai ieftine in Romania, un argument care sustine teoria asta este Turismul Dentar, de vin toti strainii sa beneficieze de servicii stomatologice in cabinetele din tara.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Eu nu ma lepad de Romania ci ea se leapada de mine!

Un nou inceput

Trei pasi inainte unul inapoi