Revolutia alimentara

De cateva zile am descoperit, intamplator, cateva informatii razlete despre alimentia raw. Termenul l-am intalnit initial pe site-ul Danei Sota si am mai auzit-o si pe la cateva emisiuni spunand ca de ceva timp mananca raw.
Batand din poarta in poarta pe la anumite bloguri am dat peste site-ul Dnei Ligia Pop- vezi site-ul aici (autoarea a 3 carti despre raw) unde explica ce inseamna sa mananci raw, ce aparate de bucatarie iti trebuiesc, ce retete poti face si de la ce magazin sa te aprovizionezi (Raw Vegan Mall, de exemplu) etc. La inceput am fost un pic sceptica de aceste mancaruri ce nu necesita prepararea lor pe foc. Dar pe masura ce ma uitam, la cum arata rezultatele finale e imposibil sa nu-ti doresti sa incerci si tu asa ceva in propria bucatarie chiar daca nu vrei sa-ti schimbi alimentatia.
Citind cartile Dr-ului Menci, el spunea ceva foarte interesant, trebuie sa te incante atat textura alimentului cat si culoarea acestuia si evident sa fie sanatos. Am ramas placut surprinsa cata culoare poate sa existe in aceste retete comparativ cu retetele noastre clasice unde intrebuintam cuptorul si flacara aragazului. Este si normal, leguma sau fructul crud isi pastreaza proprietatile si o data cu ele si mineralele/vitaminele si ce este mai esential. Nu trebuie sa fii doctor pentru a intelege ca o astfel de alimentatie intr-adevar iti aduce in organism cele mai importante elemente nutritive. Iar cine spune ca omul este facut sa manance proteine si implicit sa manance carne nu stie ce vorbeste. Proteine se gasesc si in legume si surprinzator in aceeasi cantitate cat gaseai intr-o 100 grame de piept de pui sa zicem.
Eu totdeauna am cautat in retetele alimentare simplitatea preparii lor. Niciodata nu m-am bagat la lucruri complicate care necesita o groaza de timp. Deci pe langa culoare si textura ma atrage si putinul timpul in care acestea sunt preparate.
In final, m-am lasat convinsa (90%)de aceasta alimentatie (vegetariana NU neaparat raw) in urma vizionarii unui film numit A Delicate Balance unde s-a descoperit (in urma unor sute de studii si cercetari desfasurate pe o durata de zeci de ani) ca proteina animala este factorul principal in activarea celulelor canceroase. Este de asemenea factorul determinant in aparitia: diabetului, osteoporezei, artritei, bolilor cardiovasculare, scleroza multipla; cancerului de san, colon, prostata, stomac, gat etc. Exista nenumarate testimoniale unde foarte multe persoane si-au imbunatatit vizibil sanatatea renuntand complet in a mai consuma produse lactate, carne, oua, branzeturi, unt, carne de orice fel, peste. Prima piatra de temelie pusa in formarea acestor descoperiri a fost cartea "Studiul China": "Desi foarte putin cunoscuta de publicul larg, cartea "Studiul China" este apreciata drept cea mai completa cercetare medicala intreprinsa pana acum in lume, ce DEMONSTREAZA legatura directa intre cancer si alimentatie. " (sursa: Formula As - citeste articolul aici )

Inainte de a viziona filmul pe care vi-l voi recomanda, alocati timp de 40 de minute urmatoarei prezentari a dr-ului Neal Barnard:vezi aici. Explica foarte clar in ce fel ne afecteaza viata, dependenta pe care ne-o da alimentele. Cand poftesti dupa o bucatica de branza sau de ciocolata nu inseamna ca organismul tau are nevoie de asa ceva. Inseamna ca esti dependent si trebuie sa-i satisfaci cererea. Si cand ii dai ceea ce cere (oarecum fortat) nu te mai gandesti ca e sanatos sau nu, nu te mai gandesti ca acu 2 minute ai mancat un mar sau o friptura. (deci combinatia este nociva si indigesta oricum ai lua-o)


Filmul A Delicate Balance il puteti urmari aici si pe urma dati click pe Film.

Avand in vedere ca doresc sa-mi schimb alimentatia existenta voi incepe sa aduc pe blogul meu diverse opinii, articole si retete cu scopul de a forma o mica encicopledie pentru toti cei care au lasat (sau vor lasa)prejudecatile deoparte in privinta proteinelor animale. Fiind la inceput de drum voi cauta si incerca retete simple de incepator si de asemenea imi voi descrie experienta. Nu ma astept sa fiu dintr-odata extrem de disciplinara (nu de alta, dar in frigider inca mai am pateu facut de casa, salata de boef si ciulama de pui :)) ). Nu promit ca voi prepara toate legumele si leguminoasele fara foc, nu promit ca nu o sa mai ma ating in viata mea de un ou moale fiert sau de un copanel la gratar. Dar in schimb imi promit sa-mi creez un echilibru constant si sa consum 98% de legume, leguminoase, cereale si fructe si 2% sa-l dedic micilor placeri nesanatoase (o savarina sau un cappucino ce contine lapte oricum se va consuma). Efectul nociv al consumarii unei prajituri sau a unei pulpe de pui la gratar este minim sau inexistent daca 98% din alimentatia mea va cuprinde cele enumerate de mai sus. Nu stiu cum s-ar numi genul meu de alimentatie dar nu cred ca o voi transforma in vegan raw sau in vegetariana. Sau cine stie?


Ca prim pas va recomand site-ul dnei Ligia Pop si ulterior sa cititi blogul http://bucuriebunastarehrisca.blogspot.nliar eu imi propun ca in weekend sa-mi cumpar un robot de bucatarie deoarece am nevoie de blender. Blenderul este un element important in alimentatia care mi-am impus-o!



Update: mi-am cumparat un robot de bucatarie Phillips HR7775 si se pare ca pana acuma sunt extrem de disciplinara. Frigiderul/camara este in totalitate plin/a de fructe,legume si cereale. Ce am cumparat si ce am preparat? In articolul urmator va voi detalia.
Tot in urmatorul articol va voi pune pasaje din cartea pe care am inceput sa o citesc numita "Studiul China". ( o puteti gasi aici )

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou inceput

Eu nu ma lepad de Romania ci ea se leapada de mine!

Notes to myself and for everyone who's bored